Informacje wstępne
Szanując prawo do prywatności osób, które powierzyły Systeq Sp. z o.o. Sp. k. (dalej „Systeq”) swoje dane osobowe, w tym naszych kontrahentów i ich pracowników, dostawców oraz podwykonawców, pragniemy zadeklarować, iż pozyskane dane przetwarzamy zgodnie z krajowymi i europejskimi przepisami prawa oraz w warunkach zapewaniających ich bezpieczeństwo. Chcąc zapewnić transparentność realizowanych przez siebie procesów przetwarzania przedstawiamy obowiązujące w Systeq zasady ochrony danych osobowych, ustanowione na gruncie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej „RODO”)
Administrator danych
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o celach i środkach przetwarzania danych osobowych jest Systeq Sp. z o.o. Sp. k z siedzibą przy ul. Radziwie 5 lok. 22, 01-164 Warszawa. W sprawach związanych z przetwarzaniem Państwa danych osobowych mogą Państwo skontaktować się z nami również mailowo pod adresem: [email protected]
Pozyskanie danych i cel ich przetwarzania
Systeq to firma oferująca kompleksowe rozwiązania w zakresie automatyki, elektryki, wentylacji i systemów przeciwpożarowych. Realizując swoje funkcje biznesowe przetwarzamy dane osobowe w następujących celach:
Cel przetwarzania
|
Podstawa prawna oraz okres przechowywania danych
|
Prawnie uzasadniony cel,
jeśli występuje
|
Zawarcie i wykonanie umowy z klientem lub kontrahentem, podwykonawcą.
|
Art. 6 ust. 1 lit. b oraz lit. f RODO
Przez czas trwania umowy, a po zakończeniu jej obowiązywania do czasu upływu terminów roszczeń z niej wynikających, co do zasady 3 lata, maksymalnie 6 lat.
|
Systeq w związku z działaniami podjętymi w celu zawarcia umowy lub jej realizacji kontaktuje się w uzasadnionym celu z pracownikami/współpracownikami klientów i kontrahentów, podwykonawców.
|
Rozpatrywanie skarg i reklamacji.
|
Art. 6 ust. 1 lit. b oraz lit. f RODO
Przez 1 rok po terminie upływu rękojmi lub rozliczeniu reklamacji.
|
Administrator w związku z rozpatrywaniem reklamacji kontaktuje się w uzasadnionym celu z pracownikami/ współpracownikami klientów, podwykonawców.
|
Dochodzenie roszczeń lub obrona przed roszczeniami prawnymi.
|
Art. 6 ust. 1 lit. f RODO
Przez czas trwania postępowań w zakresie dochodzonych roszczeń, tj. do czasu ich prawomocnego zakończenia, a w przypadku postępowań egzekucyjnych do czasu ostatecznego zaspokojenia dochodzonych roszczeń.
|
Administrator w związku z dochodzeniem roszczeń lub obrony przed roszczeniami prawnymi w uzasadnionym celu może przetwarzać dane pracowników/współpracowników klientów, kontrahentów lub podwykonawców.
|
Archiwizowanie dokumentów, tj. umów i dokumentów rozliczeniowych.
|
Art. 6 ust. 1 lit. c RODO
Przez okresy wskazane przepisami prawa, a jeśli co do określonych dokumentów nie są one wskazane, przez czas kiedy ich przechowywanie mieści w ramach prawnie uzasadnionego celu administratora regulowanego czasem możliwego dochodzenia roszczeń.
|
-
|
Prowadzenie rekrutacji.
|
Art. 6 ust. 1 lit. a, lit. c i lit. f RODO
Do 6 miesięcy od zakończenia procesu rekrutacji, a w przypadku wyrażonej zgody na dalsze procesy rekrutacyjne nie dłużej niż rok.
|
Administrator bez dodatkowej zgody osoby, której dane dotyczą może przechowywać dane kandydatów do pracy, którzy nie zostali zatrudnieni jeszcze do 6 miesięcy po zakończeniu procesu rekrutacji jako uzasadniony cel administratora z uwagi, iż zatrudniony pracownik/ współpracownik może nie sprawdzić się na stanowisku pracy lub może zrezygnować.
|
Prowadzenie działań marketingowych bez wykorzystania środków komunikacji elektronicznej.
|
Art. 6 ust. 1 lit. f RODO
Do czasu wniesienia sprzeciwu, tj. okazania nam w dowolny sposób, że nie chcą
Państwo pozostawać z nami w kontakcie i otrzymywać informacji o podejmowanych
przez nas działaniach.
|
Prowadzenie działań marketingowych promujących prowadzoną działalność.
|
Prowadzenie działań marketingowych z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej.
|
Art. 6 ust. 1 lit. a RODO
Działania te ze względu na inne obowiązujące przepisy, w szczególności ustawę prawo telekomunikacyjne, i ustawę o świadczeniu usług drogą elektroniczną, prowadzone są na podstawie posiadanych zgód.
Do czasu wycofania zgody, tj. okazania nam w dowolny sposób, że nie chcecie pozostać z nami w kontakcie i otrzymywać od nas informacji o podejmowanych przez nas działaniach, a po jej odwołaniu na potrzeby wykazywania prawidłowości spełnienia obowiązków prawnych spoczywających na Systeq i związanych z nimi roszczeniami (do 6 lat od odwołania zgody).
|
Prowadzenie działań marketingowych promujących prowadzoną działalność z wykorzystaniem adresów e-mail i numerów telefonów.
|
Monitoring na terenie administratora danych w celach podniesienia bezpieczeństwa pracowników i ochrony mienia oraz zachowania tajemnicy informacji.
|
Art. 6 ust. 1 lit. c i f RODO
Nagrania obrazu przetwarzane są wyłączeni do celów, dla których zostały zebrane, i przechowywane przez okres nieprzekraczający 3 miesięcy od dnia nagrania, chyba że nagranie stanowi dowód w postępowaniu, wówczas do czasu prawomocnego zakończenia postępowania lub do czasu wniesienia sprzeciwu.
|
Prowadzenie kontroli dostępu dla osób przebywający na terenie administratora jest jego uzasadnionym celem, a w przypadku pracowników wynika z przepisu prawa (art. 222 KP).
|
Zarządzanie zasobami ludzkimi – pracownikami i współpracownikami.
|
Art. 6 ust. 1 lit. a, lit. b, lit. c oraz lit. f RODO
Art. 9 ust. 2 lit. b RODO
Zgodnie z obowiązującymi przepisami zobowiązującymi do archiwizowania dokumentów z zakresu prawa pracy, tj. akta osobowe przez lat 50, w niektórych przypadkach przez 10 lat. 10-letni okres przechowywania dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracownika, będzie stosowany dla wszystkich pracowników zatrudnionych po 1 stycznia 2019 r. W przypadku pracowników zatrudnionych w okresie po 31 grudnia 1998 r. a przed dniem 1 stycznia 2019 r. dokumentacja związana ze stosunkiem pracy oraz akta osobowe pracownika będą przechowywane przez okres 50 lat od dnia rozwiązania lub wygaśnięcia stosunku pracy, chyba że pracodawca złoży oświadczenie o zamiarze przekazania za wszystkich pracowników i zleceniobiorców raport informacyjny, a także raporty te faktycznie złoży. Jeśli okres przechowywania wybranych dokumentów będzie krótszy administrator będzie przestrzegał tego krótszego terminu. W przypadku umów cywilnoprawnych umowy te będą przechowywane do czasu upływu terminów przedawnienia wynikających z nich roszczeń.
|
Wizerunek administrator wykorzystuje jedynie na podstawie zgody pracownika/ współpracownika.
|
Jeżeli terminy właściwe dla dochodzenia ewentualnych roszczeń są krótsze, niż okresy przechowywania dokumentów rozliczeniowych dla celów podatkowych, dokumenty te będziemy przechowywać przez czas niezbędny dla celów podatkowo-rozliczeniowych, a więc przez 5 lat od czasu zakończenia roku w którym zaktualizował się obowiązek podatkowy.
Odbiorcy danych
W związku z prowadzoną działalnością Systeq będzie ujawniać Państwa dane osobowe następującym podmiotom:
-
organom państwowym lub innym podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa,
-
podmiotom wspierającym nas w prowadzonej działalności na nasze zlecenie, w szczególności: dostawcom zewnętrznych systemów teleinformatycznych wspierającym naszą działalność, w tym Microsoft, podmiotom audytującym naszą działalność, podmiotowi świadczącemu usługi księgowe, przy czym takie podmioty będą przetwarzać dane na podstawie umowy z Systeq Sp. z o.o. Sp. k, wyłącznie zgodnie z jego poleceniami,
- bankom w przypadku konieczności prowadzenia rozliczeń.
Uprawnienia w zakresie przetwarzanych danych i dobrowolność podania danych
Każdej osobie, której dane są przetwarzane przez Systeq przysługuje prawo do:
-
dostępu do swoich danych osobowych,
-
sprostowania swoich danych osobowych,
-
usunięcia swoich danych osobowych,
-
ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych,
-
wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych osobowych,
-
przenoszenia swoich danych osobowych.
Więcej informacji o prawach osób, których dane dotyczą dostępne są w art. 12-23 RODO, którego tekst można znaleźć pod adresem:
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=CELEX%3A32016R0679
Nadto, osobie, której dane są przetwarzane przez Systeq przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, więcej informacji pod adresem: https://uodo.gov.pl/pl/p/skargi
Czy musisz podawać Systeq swoje dane osobowe?
Podanie danych jest niezbędne do zawarcia umów i rozliczenia prowadzonej działalności oraz wywiązania się przez Systeq z wymogów prawa. Oznacza to, że chcąc skorzystać z usług oferowanych przez Systeq lub zostać jego pracownikiem/współpracownikiem musisz podać swoje dane osobowe. W pozostałym zakresie (w szczególności w celu przetwarzania przez Systeq danych w celach marketingowych) podanie danych jest dobrowolne.
Przekazywanie danych do państw trzecich
Dane będą przetwarzane na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego, z uwagi na wykorzystywane rozwiązania teleinformatyczne dostarczane przez Microsoft.
Przetwarzanie danych osobowych w sposób zautomatyzowany
Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany (w tym w formie profilowania) w ten sposób, że w wyniku takiego zautomatyzowanego przetwarzania mogłyby zapadać jakiekolwiek decyzje, miałyby być powodowane inne skutki prawne lub w inny sposób miałoby to istotnie wpływać na naszych klientów, kontrahentów oraz ich pracowników/współpracowników.